Onze aanpak
Wij doen er alles aan om uw woning tegen de beste voorwaarden te verkopen. Bij het aanbieden van uw woning op de markt streven wij ernaar zoveel mogelijk potentiële kopers te attenderen op uw woning.
Kennismaking
Verkoopstrategie:
Aanbieden woning
- Inmeten en fotografie
- Plaatsen van uw woning op platformen
- Raambord Plaatsen (te koop bord (3d) optioneel)
- Uitwisselingssysteem NVM/ VBO Makelaar
- Uitgebreide presentatie van uw woning d.m.v.
* Professionele Fotografie
* 2 (3D plattegronden optioneel)
* Meetrapport NEN 2580
* 360 graden foto’s (optioneel)
* Video binnen (optioneel)
* Drone video/foto (optioneel)
* Platform promotiepakket Funda etc.
Promotie
Social Media:
Wij geloven sterk in de kracht van Social Media en kunnen deze zeker niet achterwege laten. Lage Landen Makelaardij heeft eigen Facebook, Instagram en Youtube pagina’s die gebruikt zullen worden om zoveel mogelijk traffic naar uw woning(en) te krijgen. U ontvangt uiteraard ook de link naar uw woning, zodat u deze zelf kunt delen, volgen en liken.
Brochure:
De informatiebrochure wordt zorgvuldig samengesteld en bevat alle algemene, juridische en technische zaken van uw woning. Deze wordt voor de bezichtigingen als bijlagen bij de bevestigingsbrief aan de potentiële koper(s) gemaild.
Bezichtigingen
Op de website wordt bij de weergave van uw woning een bezichtiginglink geactiveerd. Hier kunnen afspraken gemaakt worden voor bezichtigingen.
De potentiële koper zal volgens de RIVM richtlijnen uitvoerig rondgeleid worden. Tijdens de rondleiding lichten wij de bijzonderheden van uw woning toe en beantwoorden eventuele gestelde vragen.
Onderhandelingen
Indien de potentiële koper interesse heeft en over wil gaan tot het doen van een bod, spelen de volgende zaken een belangrijke rol:
- Het bod.
- Opleverdatum.
- Eventuele voorbehouden
(financiering, bouwkundige keuring, onderzoek, etc.). - Eventueel over te nemen roerende zaken.
- Exoneratie clausules
(bijvoorbeeld niet-bewoners clausule; of ouderdomsclausule).
Wij bespreken de biedingen en/of verzoeken met u en zullen u bijstaan en adviseren wat de volgende stappen zouden kunnen zijn.
Na de verkoop
Nadat er overeenstemming is over bovengenoemde zaken is de woning (onder voorbehoud) verkocht. De volgende administratieve handelingen zullen door ons voor u verricht worden:
- Opstellen van het koopcontract waarin alle afspraken worden vastgelegd.
- Overhandigen, uitleggen en laten ondertekenen van het contract.
- Het versturen van het ondertekende koopcontract naar de notaris.
- Het bijhouden en volgen van de data uit het koopcontract, zoals de 3 dagen bedenktijd, ontbindende voorwaarden en de bankgarantie.
- Het begeleiden van de taxatie t.b.v. de koper.
- Het controleren van de akte van levering (welke door de notaris wordt opgesteld) en de nota van afrekening.
- Het begeleiden van de laatste inspectie met de koper voor de definitieve overdracht.
- Het noteren van de meterstanden.
- Het bijwonen van de notariële overdracht is een persoonlijke aangelegenheid ter afsluiting van het verkoopproces.
- Ter afsluiting van het verkoop proces hoeft u alleen nog langs de notaris.